One less lonely girl - del 21.




Bild 1. Fella's outfit till bion 2. Popcorn 3. solnedgången 3. när Ryan kysser Fella.



"...Om du skulle vilja gå på bio med mig idag?" frågar Ryan.
"Självklart, vi är vänner ju. Men ska Justin och Chaz följa med? Villken film?" frågar jag glatt.
"Nej, bara du och jag. Jag tänkte att du och jag kunde gå själva, så får dom göra något själva vilket dom inte skulle ha något emot. Och film kan vi ju välja där?"

"Visst." svarar jag och så börja vi gå till dom andra igen.



*Ryan's perspektiv.*
3 timmar senare.



"Jag fattar inte att du kunde göra så!" utbrast Justin.

"Vadå? Hon gillar ju inte ens dig på det sättet." försvarar jag mig.
"Men ändå! Du vet att jag gillar henne." säger Justin och tittar på mig med en anklagande blick. Vi hör hur det knackar på dörren.

"Säg att du inte vill se på filmen, och säg att vi alla kan göra något." säger Chaz som bara har suttit och lyssnat.

"Men hon vet inte att jag gillar henne så. Sen är det väl upp till henne? Dig Jusitn, mig eller ingen. Eller hur?" säger jag och går till hallen och öppnar dörren. Jag känner hur det pirrar till lite i magen när jag ser henne.
"Hej, fin du är." säger jag och ler mot henne.
"Tack, det är du också." säger hon och ler sitt söta leénde.

"Men ska vi gå?" hon nickar som svar och vi går ut i till bilen och kör till bioan.




En timme och en halvtimme senare.



"Filmen var verkligen bra!" säger Fella.
"Eller hur! Men du jag vill inte hem till Justin riktigt än. Vill du följa med ner till stranden och se solnedgången?" frågar jag och tittar på henne.

"Visst." säger hon och ler. Vi sätter oss i bilen och kör till stranden, när vi kommer fram parkera jag och sen går vi längs stranden.

"Visst är det fint?" säger Fella och tittar på himlen.

"Ja, verkligen." säger jag och tittar på henne.
"Är det möjligt att hon bara blir finare och finare?" tänker jag.

"Du Fella..." säger jag tveksamt.
"Aa?" säger hon och vänder blicken mot mig. Jag tittar på mig och känner att jag inte få fram det jag vill säga. Så jag gör det som först dyker upp i mitt huvud. Jag kysser henne.

Jag känner hennes varma läppar mot mina. Efter några sekunder är kyssen över då hon drar sitt huvud tillbaka.
"Ryan?" frågar hon och tittar chockat på mig.

"Fella... Jag gillar dig också..." säger jag tyst.

"Jag vet inte vad jag ska säga." säger hon. "Jag behöver vara ensam." fortsätter hon och springer iväg från mig.
"Fella! Vänta!" ropar jag efter henne men hon fortsätter att springa.
"Fan!" skriker jag och vänder mig om och går tillbaka till bilen.



*Fella's perspektiv.*

 

Jag springer tills jag kommer fram till en brygga, jag går ut på den och sätter mig i kanten och tar av mig skorna och låter fötterna komma ner i det fortfarande ganska varma vattnet.

Jag känner hur tankarna bara flyger runt, hur kan Ryan gilla mig? Vi är ju bästavänner! Hur kommer det bli mellan Justin och Ryan? Visste Chaz om det, var det därför han var så sur när han kom tillbaka?
Chaz... Jag behöver prata med honom nu. Jag tar upp min iphone och leter upp Chaz och ringer honom.

"Fella! Åh, vad bra att du ringer. Ryan har kommit tillbaka och berättade att du sprang iväg från honom, men inte varför." säger han när han svarar.
"Hej, Chaz. Kan inte du komma till mig? Jag behöver prata med dig." säger jag.

"Självklart! Vart är du?"

"Jag är fortfarande på stranden, vid bryggan du vet?"
"Okej, jag vet var du är. Kommer så fort jag kan." säger han och vi säger hejdå och avslutar samtalet.

Jag lägger tillbaka mobilen i väskan jag hade och tittar på himelen. Jag behöver inte vänta särskilt länge utan snart hör jag Chaz ropa på mig.

"Hej." säger han när han kommer ut på bryggan där jag sitter. Han sätter sig ner också och ger mig en kram.

"Hej." mumlar jag och kramar tillbaka.
"Så vad hände?" frågar han och tittar på mig med en allvarlig blick.



Så hur tror ni Chaz kommer reagera när han får veta?
Och Justin?
Och hur tror ni Fella kommer känna för Ryan i fortsättingen?

Ge mig tips på vad ni vill ska hända! :)

Kommetera sötnosar! :D


Kommentarer
Postat av: Emma

Heej jätte bra jag skriver också en JB novell som heter http://BieberUknownoveller.blogg.se kolla om du vill

Men jag vill att ska vara så att

när chaz får reda på det ska han bli så chockad att han ramlar i vattnet och drar ner fella sen har dom vatten krig i början alltså :)

MEEER idag tack =) läser din andra nnovell okså vettu :D

2011-06-25 @ 22:07:37
URL: http://bieberuknownoveller.blogg.se/
Postat av: Lisa'

meeeer!:)

2011-06-26 @ 02:36:09
Postat av: elena

du skriver super duper bra läser båda dina noveller fortsätt så du kan gå långt

2011-06-26 @ 18:42:31
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: linnea

Jätte bra !! ;D

2011-06-26 @ 21:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0