One less lonely girl - del 38.



Bild 1. Fella's outfit 2. när dom solar 3. ett hjärta i sanden 4. text 5. filckan som kom fram.


'Nästa dag.'



"Feeella, Fella, FELICIA! Om du inte vaknar nu så vet du var som händer...!" skriker Chaz med en hotfull röst i örat.
Långsamt inser jag vad han ska göra så jag spärrar upp ögonen och hoppar upp ur sängen.
"Se jag är vaken, så du behöver inte göra det." säger jag med livrädd röst då jag ser hur Chaz är berädd att gå till badrummet.
"Tur du har. Klä på dig nu och kom ner och ät fruksot." muttrar han och går ut ur rummet. Jag tittar mot sängen där Elina ska sova men ser att den är tom. Jag går in i badrummet och sköljer ansiketet med kallt vatten för att vakna till och kammar sen igenom håret och sminkar mig snabbt. Jag låter håret vara i mina naturliga lockar och går tillbaka till rummet och börja leta igenom min resväska efter kläder.

När jag har klätt på mig går jag ner till dom andra som redan har börjat äta.
"Godmorgon." säger jag glatt och sätter mig ner brevid Justin och Elina.
"Godmorgon." svarar alla.
Jag tittar runt på bordet för att se om jag är sugen på och fastnar för pannkakorna.

När vi alla har ätit upp bestämmer vi oss för att gå ner till stranden, jag som är riktigt smart har redan min bikini på mig under kläderna så jag går bara och fixa min väska med saker jag behöver ha med.
När vi kommer ner till stranden letar vi upp en ledig plats och lägger ner sakern, jag tar av mig kläderna och lägger mig ner på handduken och börja sola.
"Kom igen! Vi går och badar." säger killarna.
"Nej, jag tänker sola." säger Elina.
"Jag med, gå och bada ni om ni så gärna vill." säger jag och fortsätter sola.

Jag suckar nöjt då dom sluta och tjata och fokusera på hur solen smeker min kropp och värmen. Jag rycker till då jag hör hur Elina skriker till och ser hur Ryan lyfter upp mig, och innan jag reagera så ligger jag i Justins famn.
"VAD GÖR DU? SLÄPP NER MIG!" skriker jag och han skrattar och springer ner till vattnet.
"Nej, jag vill inte, snälla!" skriker jag.
När han kommer ut på djupt vatten tittar han på mig och ler busigt, och jag vet vad som kommer hända.
"Du sa att jag skulle släppa dig." säger han och innan jag hinner reagera känner jag hur vattnet omsluter mig och jag simmer upp och blängre på Justin.

"Snäll du är då." säger jag och spelar surare än vad jag igentligen är.
"Kom igen Fella, var inte sur." säger Chaz när han, Ryan och Elina kommer fram till oss.
"Kom Elina jag måste prata med dig." säger jag och går upp till våra saker.
"Vad är det?" frågar hon när vi kommer fram.
"Du, vi spelar att vi är riktigt sura, och när dom verkligen tror det så går vi ut till bryggan där och knuffar sen ner dom. Är du med?" frågar jag henne.
"Självklart." säger hon genast och jag ser hur ögonen på henne lyser av iver att få göra det.

Vi lägger oss ner och pratar om hur vi ska göra det, men när killarna kommer upp byter vi genast ämne och pratar om annat.
"Är ni fortfarande sura?" frågar Justin försiktigt men Elina och jag igonerara dom som planerat. Helt plötsligt kommer en liten tjej fram till oss.
"Är du Justin Bieber?" säger hon blygt.
"Ja, det är jag. Vill du ha en autograf frågar hon." säger han och ler snällt mot henne.
"Ja, tack." säger hon artigt och räcker fram ett litet block och penna.
Han skriver snabbt och ger henne tillbaka blocket och ger henne en kram.
"Hejdå." säger hon innan hon går.
"Hejdå." svarar vi alla.

"Naw, så gullig hon var, håller du inte med mig Elina?" frågar jag.
"Ja, super gullig!" säger hon.
"Kom vi går ut till bryggan." säger jag och vi reser oss upp och går ut på den och sätter oss ner. Och som väntat reser sig killarna upp efter ett tag och går ut till oss.
"Nu gäller det, nu ska vi få hämd." säger jag och tittar på mig med ett stort leende.


Så vad tyx? :D

Och ni är verkligen dåliga på att kommentera! Kom igen, så jobbigt är det väl inte?
Och för att ni inte kommetera kan ju jag tro att det är för att ni inte gillar novellen.
Så kom igen sötnosar, gör det för mig och Siri! :)


Kommentarer
Postat av: GabbiCoolingen

bra :)

2011-08-07 @ 23:09:23
Postat av: linnea

suppeer bra! :D

2011-08-09 @ 01:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0