One less lonely girl - del 39.



Bild 1. text 2. pizza 3. när Elina sminkar Fella 4. Fella och hennes outfit.

När dom har kommit fram så tittar dom tveksamt på oss, som att först kolla så att vi inte tänker döda dom innan dom säger något. Vi reser oss upp som för att gå ifrån dom igen, och som väntat ber dom oss att stanna.
"Vad vill ni?" säger vi och spelar sura.
"Ehum... Kan ni inte berätta vad det är vi har gjort? För ni kan väl inte fortfarande vara sura?" säger Chaz tveksamt.
Vi börja gå mot dom, och som väntat backar dom mot kanten.
"Vill ni verkligen veta?" säger jag och retfullt.
"Ja, det vill vi." säger Justin.
"Okej, ni ska få veta." säger jag när dom står på kanten.

Elina och jag går emot dom och när dom som minst anar det kunffar vi i dom alla och hoppar undan för att dom inte ska hinna dra ner oss med.
"Vilket team vi är!" säger jag och Elina håller upp handen och jag slår min hand emot hennes.
"Vad var det för mening?" säger Ryan när han kommer upp till ytan.
"Hämd vet du." säger Elina och blinkar med ena ögat och vi går sen tillbak till våra saker.
"Okej, inget mera i knuffande i vattnet idag?" säger Chaz när dom har kommit till oss.
"Lovar ni?" säger jag och tittar skeptiskt på dom.
"Lovar." säger Justin.

När vi börjar att bli hungriga så går vi tillbaka till Chaz där vi bor nu då Chaz föräldrar är iväg, till och med Ryan bor här nu under tiden som vi är här.
"Kan vi inte beställa pizza?" säger Chaz glatt när vi har kommit in.
"Okej, det kan vi väl." säger alla och Chaz ringer genast och beställer.
"Fella..." säger Justin tveksamt.
"Ja?" säger jag och tittar frågande på honom.

"Du... eller kom, jag vill inte säga det när dom andra hör." säger han och drar med mig upp till rummet han och Ryan sover i.
"Så vad är det?" frågar jag och sätter mig på en av sängarna som står i rummet.
"Jo... jag undrar om inte du skulle vilja gå ut med mig ikväll? Ge mig en andra chans." säger han och nervöst.
"Okej, jag ger dig en andra chans då." säger jag och ler mot honom efter att jag har tänkt en stund.
"Tack!" säger han och ler lyckligt, han går fram till mig och ger mig en stor kram.


*Justin's perspektiv.*


När vi har kramats klart så går vi ner till dom andra som sitter i vardagsrummet och väntar på att pizzorna ska komma.
"Vad gjorde ni?" frågar Chaz och ler retsamt när vi har satt oss.
"Pratade bara." säger Fella och ler.
"Okej, vi säger att vi tror på det." säger Ryan och skrattar.
Medans dom andra pratar så sitter jag mest och tittar på Fella. Hon är verkligen underbar, och denna gången ska jag inte sabba allt. Jag älskar verkligen henne och vill inte ha någon annan, hon betyder verkligen allt för mig.

"Vad tittar du på?" viskar Fella då vi sitter brevid varandra.
"Dig såklart, vem annars?" viskar jag tillbaka.
"Varför tittar du på mig då, har jag något i anskitet?" frågar hon oroligt.
"Nej då, men jag kan inte slita blicken ifrån dig. Du är för söt." viskar jag och ser hur hon börja rodna.
"Jag vet att du ljuger, men tack ändå." viskar hon och ger mig en puss på kinden.

Vi hör sen hur det knackar på dörren och Chaz flyger genast upp och kommer snart strax in med pizzorna.
"Dags att äta pizza!" säger han och går in i köket.


*Elina's perspektiv.*


'Halvtimmme senare.'



"Så nu får du berätta allt, vad pratade ni om?" frågar jag henne nyfiket då killarna har gått iväg för att fixa något.
"Jag tror dom är för att fixa saker till dejten som Justin och jag ska ha. Ja, han bjöd ut mig." sa hon och log men jag såg ändå att något var fel.
"Vad är det, jag kan se att något är fel." säger jag oroligt.
"Ja... jag är bara rädd att något ska hända som förra gången." säger hon och suckar.
"Nej, jag lovar inget kommer att gå fel." säger jag lungnade och ger henne en kram.
"Vi får hoppas på det." säger hon och kramar mig tillbaka.


'En och en halvtimme senare.'


Jag ser hur Fella tittar sig nöjt in i speglen, och jag måste säga att hon ser helt fantasktisk ut! Efter att vi hade pratat så duschade Fella medans jag valde ut olika outfits som hon fick välja mellan, och när hon hade valt så var det dags för hår och smink.
"Tack för hjälpen Elina." säger hon och går fram och ger mig en kram.
"Var så lite så. Men ska vi gå ner till Chaz och Ryan?" säger jag och hon nickar.
Dom kom tillbaka för en stund sedan, men vi släppte inte in dom. Vi går ner för trappen och in i vardagrummet där dom sitter och tittar på tv.
"Vad tycker ni?" säger Fella och dom vänder sig genast om stirrar på henne.
"Har ni inget att säga?" säger jag och skrattar.
"Eh... Ja... Du ser fantastisk ut Fella!" säger Ryan när han har hämtat sig.
"Ja, verkligen." säger Chaz.
"Tack killar." säger Fella och ler mjukt.

"Just det, vi skulle säga dig att det kommer någon och hämtar dig klockan 7." säger Ryan och jag tar upp min iphone och ser att det är 10 minuter kvar.
"Kom vi går och hämtar din väska och skor." säger jag och drar med Fella till hallen.
När hon har tatt på sig skorna så hör vi en bil tuta där utan för.
"Ha så roligt." säger jag och kramar om henne.
"Detsamma." säger hon och kramar mig tillbaka och tar sen sin väska och går ut till bilen.

Så vad tyx? :D


Och nu behöver jag verkligen hjälp! Jag har verkligen inga ideér om vad som ska hända på dejten, och Siri är ju på läger så hon kan inte skriva.
Så nu är det upp till er, skriv gärna vad ni vill ska hända, annars får ni vänta tills Siri kan skriva.

Sen nu går statistiken ner, alltså förlora jag läsare. Är novellen inte bra?
Skriv vad vi kan förbättra!
För jag har nu fixat så en ny design kommer komma upp om ett tag.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Heej , jag älskar novellen och tycker det är tråkigt när inga vill kommentera :/ fast själv har jag bar gjort det några gånger hehe men Har faktiskt inga ideér , men hoppas du kommmer på något :))!!

2011-08-11 @ 17:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0