One less lonely girl - del 27.




Bild 1. Fella's klänning 2. meny 3. dom på stranden.

'5 dagar senare, lördag.'





Jag drar fram klänning efter klännig.

"Vad ska jag ha på mig?!" tänker jag panikslaget och känner hur nervositeten ökar. Hur kan jag bli nervösare än jag redan är? Igår hade Justin bjudit ut mig på middag, men jag vet inte om det är som en dejt eller vänner. Om jag ska vara ärlig mot mig själv vill jag att det ska vara en dejt. Jag drar ut en klänning och tittar kritiskt på den.
"Den får det bli." tänker jag och tar på mig den. Jag går in i badrummet och lockar håret och sminkar mig. När jag är klar går jag och väljer skor och väska, och går sedan ner igen.

"Vad tycker du?" frågar jag Malin när jag kommer ner och snurrar ett varv för att hon ska se ordentligt.

"Du ser helt fantastisk ut Fella." säger hon och ser lite förvånad ut.

"Säkert?" frågar jag lite oroligt.
"Ja." säger hon och ler stort.

Jag önskar faktiskt att mamma och pappa skulle vara hemma. Jag skulle vilja veta vad dom tycker... Men pappa åkte igen i Torsdag och mamma kommer först hem på Tisdag. Jag suckar lite för mig själv, men Malin måste ha hört.
"Saknar du dom?" frågar hon mig och ser orolig ut.
"Ja..." mumlar jag och tittar ner i golvet.

Jag hör hur hon reser sig upp, och snart känner jag hennes armar runt mig och hon ger mig en varm kram.
"Såja hjärtat, du ska se att det blir bra. Du kommer säkret glömma det under kvällen." säger hon och ler.

Vi hör hur det knackar på dörren Malin säger lycka till och ger mig en sista kram, sen går jag till hallen och öppnar dörren. När jag ser Justin drar jag efter andan och blir stum, han ser verkligen snygg ut!
"Hej!" säger jag när jag kan prata igen.

"Hej." säger han och biter sig lite i läppen. "Ska vi gå?" frågar han sen.
"Okej." säger och ropar hejdå och stänger sedan dörren. Vi går till bilen, sätter oss och kör sedan. Han stannar efter ett tag framför en resturang och där väntar Kenny som hjälper oss förbi massa paparazzi. När vi kommer fram visas vi till vårat bord som låg avskilt från resten. Vi sätter oss ner och får snart menyn, jag stirrar på den och vet inte vad jag ska beställa.

"Blir det inte ensamat för Kenny?" frågar jag Justin då Kenny inte sitter vid samma bord som oss.
"Nej, det är okej för honom." säger Justin och ler lite.
"Okej, men jag vet inte vad jag ska ta." säger jag och stirrar ner på menyn igen.
"Haha, gör du inte?"

"Nej, äsch jag tar bara samma som dig." säger jag och lägger ifrån mig menyn. Kort där efter kommer en och tar det vi beställer, och det dröjer inte länge innan maten kommer.

"Undra hur många dom hoppar över för att din mat ska komma så fort." säger jag och ler lite.

"Ja... men det undrar jag med. Men det är bra om man är hungrig." säger jag och flinar. Vi börja äta och pratar. Det är alltid lätt att prata med Justin och man har inte tråkigt. När efterätten kommer är jag så mätt att jag tror att jag ska spricka, men börja äta ändå då det ser så gott ut. När vi har ätit upp och betalt notan som Justin inte ville låta mig betala något på, så sätter vi oss i bilen.

"Vill du följa med mig till stranden? Eller vill du hem?" frågar han mig.
"Jag kan följa med till stranden." säger jag och ler. Jag vill ju tillbringa så mycket tid men honom så möjligt. Allvarligt talat tror jag att kär i honom. Och inte lite...

Vi kommer fram och går ut ur bilen och börja gå längs stranden. Helt plötsligt tar Justin tag i min hand och jag låter honom hålla i den och flätar samman våra fingrar. Vi fortsätter att gå så men möter inte varandras blickar. Justin stannar efter ett tag och vänder sig mot mig.

"Fella..." säger han och tvekar.

"Ja?" frågar jag honom.

"Jo..."



Oj... Vad tror ni kommer att hända nu?
Vad är det Justin kommer säga?

Ge mig förslag sötnosar! :D


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha jag tror han kommer säga "jo fella asså jag vill vara mer än vänner?"

eller nått sånt ;)

Njaa men i allafall så ska jag skriva del 19 på din andra novell eftersom du inte har uppdaterat på långe så jag ska börja skriva nu och skicka via hotmail ;) Puss&kram Emma =)

2011-07-06 @ 08:28:49
URL: http://bieberuknownoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

skkiitttt braa din novell äger ju ut alla fortsätt upptadera som du gör kan inte vänta tills nästa del <3<3<3

2011-07-07 @ 13:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0