One less lonely girl - del 28.

Bild 1. - 2. Fella på stranden. 

Justin tvekar igen, men tar ett djupt andetag och börjar om.

"Jag vet inte vad du såg detta som. En dejt, eller en middag som vänner. Men jag undrar om du skulle vilja gå på dejt men mig på riktigt. Att du kan ge mig en chans. Skulle du vilja det?" säger han och ser nervös ut.

Jag tänker efter, jag kan väl ge honom en chans? För jag tror ju att jag börjar gilla honom. Och en chans är ju inte så farligt.

"Okej, jag ger dig en chans." säger jag och ler när jag ser hur lycklig Justin blir.

"Tack." säger han och ger mig och kram.

Vi avslutar kramen efter en stund och börja gå längs stranden igen. När vi kommer tillbaka så sätter vi oss i bilen och Justin kör mig hem.
"Så... vill du gå ut med mig imorgon klockan 7?" säger Justin när han stannar utanför mitt hus.
"Självklart vill jag det. Du Justin, jag har haft riktigt roligt idag." säger jag och ler.
"Det har jag med haft." säger han och ler tillbaka. Han lutar sig mot mig, och för en kort sekund tror jag att han ska kyssa mig, men han ger mig en puss på kinden.
"Hejdå, Fella." säger han när jag öppnar dörren och kliver ut.
"Hejdå, Justin." säger jag innan jag stänger dörren.

När jag kommer in så möts jag inte av Malin så hon måste ligga och sova. Jag går upp till mitt rum och byter om till pyjamas och går och lägger mig.
"Var det rätt eller fel av mig och ge Justin en chans?" tänker jag innan jag somnar.



'Nästa dag.'

 

Jag vakanar av att jag hör min sms signal, jag sträcker mig efter iphonen och trycker upp smset som var från Caitlin.

'Hej, jag Payton undrar om du vill hänga med till stranden? Puss.'

"Hm... ska jag göra något idag? Ja, jag ska ju gå ut med Justin men det är ju vid 7." tänker jag.

'Visst vill jag det. När ska vi mötas där? :) Puss.' skriver jag tillbaka och det dröjer inte länga innan jag får svar.

'Ska vi mötas där om en timme? :D Puss.'

'Visst, vi syns där. Puss.' skriver jag tillbaka.

Jag reser mig upp och går in i min walk in closet och tar fram ett par kläder och tar på mig en bikini under. Jag går sen in i badrummet och fixar håret och tar på vattenfast mascara på ögonfransarna.
Jag går sen in i rummet igen och pakar en strandväska med saker jag kommer behöva där sen går jag ner till köket. Och där står Malin som alltid och säger godmorgon och ger mig frukost. När jag har ätit upp och pratat lite med vad som hände igår är det dags att gå.

När jag kommer fram till stranden ser jag direkt Caitlin och Payton.

"Hej, tjejer." säger jag när jag kommer fram.

"Hej, Fella!" säger dom och ler mot mig. Jag lägger ut handduken brevid dom och vi börjar direkt att prata medans vi solar.

"Så vad gjorde du igår?" frågar Payton mig.




Förlåt att det har dröjt så länge innan jag skrev denna delen.
Men jag hoppas att det inte gör något!

Sen har ni varit så duktiga på kommentera den senaste tiden, så jag hoppas att ni fortsätter med det! :D

Men hur tror ni att Caitlin kommer reager om hon får reda på att Justin har bjudit ut Fella?
Och hur kommer det gå på dejten?
Skriv gärna hur ni vill att det ska gå till.



Kommentarer
Postat av: elena

super duper bra

2011-07-10 @ 04:27:07
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0