One less lonely girl - del 2.



Bild 1. Elina och hennes outfit 2. matte 3. skolsaker.



*Fortfarande Justin's perspektiv.*

"Fella...?" frågade jag tveksamt, vågade inte hoppas på att det skulle vara hon av alla personer som stod här framför mig efter alla år.

"Justin...?" frågade hon lika tveksmat.

"Vad gör du här?" frågade jag.

"Hahaha, jag frågar dig samma sak. Borde inte du vara på turné eller något?" frågade hon och log lite. "I alla fall så flyttade jag hit för ett halvår sedan. Därför är jag här."

"Okej, jag har paus, så då började jag skolan igen. Men jag kommer ju att ha intervjuer och lite sånt, så helt ledig är jag inte." svarade jag och skrattade lite.

Jag reste mig upp och räkte fram haden och drog upp henne. Vi både hade varit så chockade så vi hade bara suttit där på golvet.
"Känner ni varandra?!" utbrats Caitilin som också måste ha varit för chockad för att säga något.

" Hahah, ja! Vi har växt upp till sammans!" sa jag glatt.

"Gud, vad roligt att se dig igen Justin! 3 år sedan är det nu va?" frågade Fella och log stort.

"Så vackert leénde har hon..." tänkte jag för mig själv, och det pirrade lite i kroppen som det alltid har gjort när hon ler.

"Ja, det måste det väl vara?" sa jag och log tillbaka.

"FELICIA?!" hörde jag en tjej lite längre bort i koridoren ropa.

"KOMMER!" ropar hon tillbaka. Sen vände hon sig till oss igen "Jag måste gå... men vi ses va?"

"Självklart..." sa jag, lite besviken över att hon redan måste gå.

Hon log lite och kramade mig, jag kramade tillbaka och drog in hennes underbara doft.
"Vi ses!" ropade hon när hon gick emot tjejen som hade ropat på henne. Jag tittade efter henne och när jag inte längre såg henne så vände jag mig emot Caitlin igen, och jag såg hur hon stirrade på mig.

"Vad?" undrade jag.

"Hur kan du vara vän med bitchen?!"

 

*Fella's perspektiv.*

 

Medans jag gick emot Elina (som var min 'skol kompis' vi umgicks bara i skolan och igen annan stans.) så tänkte jag på Justin. Jag hade blivit riktigt chockad när jag såg att det var han. Men glad att han minns mig, tänk om vi skulle kunna bli kompisar igen? Då hade jag i alla fall en riktigt kompis. Men jag gillade inte hur Caitlin tittade på mig. Som om jag inte var värd honom och som att jag tog honom ifrån henne...


"Var det där Justin Bieber?!" halv skrek Elina när jag kom fram. Elina var en riktigt Beliber.

"Ja, det var han." sa jag och log lite och tänkte på alla roliga minnen Justin och jag hade.
"Går han här? Känner ni varandra?" halv skrek hon fortfarande.

"Sluta skrik och kom så ska jag berätta." Och hela vägen till matten som var våran första lektion frågade hon saker och jag svarade så gått som jag kunde.

När vi kom in satte vi oss och jag fick sitta själv för vi var udda antal i klassen, och vi hade bestämda platser som jag hatar!

Helt plötsligt kommer Jutsin in och går fram till läraren som säger att han får presentera sig för klassen när alla kommer in och sedan sätta sig brevid mig. När han säger till Justin ser jag hur han ler lite men jag inbillar mig säkret.

Efter några minuter har alla kommit in så säger vår lärare säger att Justin ska börja i våran klass, och att han sedan ska presentera sig själv.

"Hej, jag heter Justin Bieber och jag ska börja i denna klassen, och vara här i några månader då jag har uppehåll. Jag jobbar då som arstist och jag bodde innan i Canada innan jag flyttade till Atalata för 3 år sedan. Och jag har gått här innan så dom flesta av er känner jag." säger Justin och ler blygt.

"Bra Justin, du kan gå och sätta dig nu."

Justin ler lite och sätter sig sedan bredvid mig.

"Hej igen." viskar han till mig.

"Hej," svarar jag.

Justin och jag pratar väldigt mycket med varandra mellan lektionerna, då vi har mycket att ta igen. Och till slut är det lunch.

"Vill du sitta med oss?" frågar Justin mig menads vi är påväg till matsalen.
"Vilka 'oss'" frågar jag.

"Jag, Caitlin, Chrisitan och några till tror jag att det var."
"Nej... det kommer inte funka. Du vet att dom hatar mig Justin!"

"Nej, dom känner dig inte. Och snälla, för min skull?" säger han och ler sitt sötaste leénde.

"Jaja, om det inte går bra är det dit fel." suckar jag.

Justin ler bara stort som svar.

 

*Caitlin's perpektiv.*

 

"Borde inte Justin komma snart?" frågar Christian mig medans vi sitter i matsalen.

"Jo, när som helst." och precis när jag säger det så kommer han.
Och han går med ingen mindre än Bitchen.

"Varför går han med henne?!" frågar Christan mig chockat.

"Du vill inte veta..." säger jag surt.


Hon får inte ta honon ifrån mig! Jag vet att vi har gjort slut men jag älskar honom fortfarande. Jag måste få dom att sluta vara men varandra på något sätt. Och genast sätter jag igen med att fundera ut en plan...



Så vad tycker ni om del 2?
Och vad tror ni Caitlin kommer att göra?
Själv vet jag inte riktigt så ge mig gärna ideér så kommer del 3 upp fortare.

kommentera! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0