One less lonely girl - del 25.




Bild 1. Caitlin och Payton 2. text 3. Caitlin och Fella 4. lappen.



Vi kommer fram till Justin's hus och han parkerar bilen och vi går in.
"Ska vi gå upp?" frågar han.
"Okej." säger jag. Vi går upp för trappan och in i Justin's rum. Och när vi kommer in får vi en chock, för där sitter Caitlin, Chrisitan och några av deras vänner.
"Vad gör ni här?" frågar Justin förvånat.
"Är det så man säger hej? Nej men, vi tänkte att ni behövdes muntras upp lite." säger Caitlin och kommer fram och ger oss varsin kram.
"Visst, men vad vill alla göra?" frågar han.

Efter en stund kommer vi överens om att vi ska köra sanning eller konka. Christian springer ner och hämtar en flaska och kommer sedan upp igen och sätter sig i ringen och snurrar den.
Den stannar på Caitlin.
"Sanning eller konsekvens syrran?" säger han och flinar.

"Konsekvens." säger hon och ler kaxigt tillbaka.
"Kyss Felicia i 30 sekunder."
"Okej." säger Catlin och kommer fram till mig och sätter sig i mitt knä, och vi börja kyssas. Vi hör hur killarna busvisslar och efter 30 sekunder så slutar vi kyssas.
"Det var väl inte så farligt?" säger hon och höjer på ena ögonbrynet och tar flaskan och snurrar den. Den stannar på Christian.
"Tänker ni bara ta varandra eller?" säger Justin och skrattar.

"Tydligen, sanning eller konsekvens?" frågar Caitlin.
"Sanning."

"Fegis!" säger hon och skrattar lite. "Nej men, är du kär i någon nu? Och i så fall vem?"

"Jag är inte kär i någon." säger han och tar flasken från henne. Han snurrar den och den stannar på Justin.

"Justin, sanning eller konsekvens?"

"Konsekvens."

"Du ska kyssa Fella i 1 minut." säger han efter en stund och se nöjd ut över vad han har sagt.

Justin ler lite och kommer fram till mig och börja kyssa mig. Och detta kan man säga var vår första kyss, för förra gången var jag ju full. Jag kände hur det pirrade till lite i kroppen. Vänta, pirrade det?

Sakta avslutade vi kyssen men jag ville ha mer. Vänta, såhär får jag inte känna! Justin är min bästavän och för sin bästavän får man inte ha några känslor!

Justin flyttar tillbaka till sin plats och snurrar flaskan och den hamnar på Payton. Efter en kvart har jag kysst Payton, pussat Christian och inte så mycket mer.

Payton snurrar flaskan och den stannar på Justin.
"Sanning eller konsekvens Justin?" frågar hon och ler retfullt.
"Sanning."

"Nej, jag som hade kommit på en super bra idé. Men jaja, har du känslor för någon? Och vem i så fall?"

"Haha, Christian fick inte du en liknade fråga i början?" säger Justin.
"Jo, det fick jag nog." säger Chrisitan och ler.

"Justin? Vi vill ha ett svar." säger Caitlin.
"Ja, jag har känslor för någon." säger han.
"Åh, vem?" säger Payton och ser riktigt nyfiken ut.

"Fella." säger han och blir lite röd om kinderna.
Jag ser hur nästan alla i rummet vänder blicken mot mig.
"Fella, har du känslor för Justin?" frågar Caitlin mig nyfiket.

Jag känner hur jag blir stum och vet inte vad jag ska säga.
"Men kom igen. Kan vi inte dra ner och se en film eller något?" säger Justin plötsligt.
Alla tittar förvånat på Justin men vi kommer överrens om det och går ner. Innan filmen börjar ringer min mobil och jag går ut ur rummet och svarar.

"Ah, det är Fella?"

"Hej Fella, det är Malin. Det är så att din pappa kommer hem tidigare än planerat."
"Åh, när kommer han?" svarar jag och ler stort.

"Hans plan landar snart och jag ska till flygplatsen och hämta honom. Vill du följa med?"

"Självklart!"

"Okej, jag kommer snart och hämtar dig så du kan gå ut."
"Okej, hejdå."

"Hejdå."

Jag lägger på och gå tillbaka till dom andra.
"Jag kan tyävrr inte stanna längre." säger jag till dom.
"Okej, vad tråkigt." säger Caitlin och ser besviken ut.
"Vi syns imorgon då." säger Payton.

Alla reser sig upp och ger mig en kram och Justin förvånar mig lite med att ge mig en puss på kinden också.
"Jag ska bara upp på ditt rum och hämta min väska som jag lämnade där. Du behöver inte följa med mig," säger jag till Justin.

Jag går upp och tar min väska men innan jag går ut gör jag något som jag säkret kommer ångra imorogon. Jag tar en lapp och skriver 'P.S. I never told you, but I was falling in love.' jag sätter upp den på väggen och går sen snabbt ut ur rummet.
"Hejdå, vi syns imorgon." säger jag till dom.
"Hejdå." svarar dom. Jag tar på mig skorna och går ut, och kort där efter kommer Malin.



Så nu händer det grejer! :)
Hur tror ni Justin kommer reagera när han ser lappen?
Och hur kommer det bli mellan dom nu när Fella också börja få känslor?

Kommetera gärna! :D

Kommentarer
Postat av: elena

super duper bra vill ha mer

2011-07-02 @ 01:21:35
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: Louise

Nej!! Har läst alla kapitel nu! :(



Jag vill ha mer!

2011-07-13 @ 20:25:35
URL: http://nagranoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0