One less lonely girl - del 6.




Bild 1. Cody Simpson 2. text.



*Fortfarande Fella's perspektiv.*

 

 

Jag behövde bara vänta i några minuter på bussen innan den kom. Jag gick in i bussen och satte mig för mig själv och började lyssna på Cody Simpson på min iphone. Jag kände hur några tittade på mig, men jag låtsades som om jag inte märkte det.

När vi kom fram till skolan så såg jag att den var lite större än den i Canada. Jag gick in och började direkt leta efter där rektorn var, men jag hittade inte! Jag kände hur jag började få lite panik.
"Snälla, låt mig inte komma försent första dagen!" bad jag.


"Hej, är du ny här?" kom en tjej fram och frågade mig.
"Hej. Ja, det är jag. Felicia heter jag." svarade jag. Hon var riktigt söt och såg snäll ut tänkte jag för mig själv.
"Okej, jag heter Elina." sa hon och log. "Vill du ha hjälp? Letar du efter rektorn eller dit skåp? Vilken klass ska du gå i?"

"Ja, tack det skulle vara snällt. Jag letar efter rektorn och ska gå i 9a."

"Vi ska visst gå i samma klass, kom så går vi så vi hinner till lektionen."

När vi hade varit hos rektorn så visade sig att det bara var 3 skåp mellan Elina's och mitt. Efter att vi hade lämnat och hämtat saker i skåpen så blev det lite brottom, så vi fick små springa till lektionen.

Det påminde mig lite om Canda. Förr fick alltid jag, Ryan, Chaz och Justin springa till lektionen. Oftast var det för att Chaz ville ha lite choklad mellan lektionerna eller något annat. Jag suckade lite för mig själv. Jag sakande verkligen dom alla.

När vi kom in så gick jag fram till läraren och presenterade mig själv. Hon hälsade mig välkommen och hoppades att jag skulle trivas. Sedan sa hon att jag kunde presentera mig själv inför klassen.
"Oh nej!" tänkte jag för mig själv. jag hade verkligen hoppats på att slippa det.

"Hej, jag heter Felicia Stewart jag kommer från Canda. Jag bor tillsammans med min mamma, pappa och vår städerska/kock Malin. Sen kallar dom flesta mig för Fella. Räcker det?" frågade jag och vände mig mot läraren.

"Nej, berätta lite om dina hobbys."

"Jaja, på min fritid håller jag på med cheerleading, fotografering shoppa och är med vänner."

"Bra, du kan gå och sätta dig på en ledig plats."
"Okej." Jag gick och satte mig vid Elina för den platsen var ledig.
När jag satt där hörde jag några i klassen viska lite. Och jag hörde det mesta av det och det var inte snälla saker utan sånna här saker: 'hon verkar vara en riktigt snobb' 'jag är säker helt säker på att hon är en riktigt bitch' 'såg ni klänningen? Den var inte fin alls!'


"Toppen! Detta går verkligen bra!" tänkte jag för mig själv. Och nu saknade jag Canada mer än innan.



Så vad tycker ni?
Flashbacken kommer hållas i några kapitel till.
Och vill ni bara ha Fella's perspektiv eller vill ni ha tex Caitlin's och Elina's med?

Minst 2 kommentarer för nästa del! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0