One less lonely girl - del 17.




Bild 1. Justin's ögon 2. text.




"Ska vi gå upp på mitt rum och prata? För Chaz och Ryan kan ju vakna." säger Justin tyst.

"Ja det kan vi." säger jag lika tyst. Justin nickar och så går vi upp för trappan och in i hans rum och sätter oss på sängen.
"Du... Vi kysstes väl igår?" säger jag tveksamt och Justin nickar som svar.

"Justin... Jag har inga sånna känslor för dig. Du är ju en av mina bästavänner, inget mera. Och jag var full, annars skulle inte jag låta dig kyssa mig." säger jag.
"Ja..." säger han.
"För du har väl inte såna känslor för mig va?" säger jag och tittar på Justin som tittar ner i golvet och börjar rodna.
"Har du det?" säger jag förvånat.

"Ja..." säger han igen och rodna ännu mera. Jag bara stirrar på honom och vet inte vad jag ska säga.

"Förlåt... men jag kan inte hjälpa det." säger han och tittar blygt upp på mig. "Mina känslor för dig har liksom aldrig försvunnit. Och jag vet att du inte känner lika dant." fortsätter han. Jag nickar som svar, fortfarande för förvånad för att säga något. Ingen av oss verkar ha något mera att säga så vi sitter där bara helt tysta och tittar varandra i ögonen. Skumt va? Men Justin har verkigen otroligt fina ögon, och det har jag alltid tyckt.
Långsamt börjar Justin luta sig närmare mig och jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag låta honom kyssa mig eller ska jag hindra honom? Jag känner hur tankarna bara snurrar och helt plötsligt börjar min mobil att ringa.

Snabbt tar jag upp den ur fickan på byxorna där jag har lagt den innan och svarar.

"Ah, det är Felicia?" svarar jag och tittar på Jusitn som har satt sig normalt och tittar blygt på mig.

"Hej, Fella det är Malin." svarar Malin.
"Hej, Malin!"

"Jo, jag undrar när du kommer hem idag?"

"Jag kommer nog snart hem tror jag."

"Okej, då snyns vi snart då. Hejdå."

"Ah, det gör vi. Hejdå." säger jag och avslutar samtalet.

"Ska du hem?" säger Justin och tittar missnöjt på mig.

"Ja, jag måste hem och byta om och lite sånt." säger jag.
"Okej... Men kommer du hit sen igen?"

"Ah, om jag får?"
"Självklart!" säger Justin och ser lite gladare ut.
"Okej, men jag går nu då." säger jag och reser mig upp och går in i gästrummet som jag sov i och tar mina saker, och går sen ner till hallen och tar på mig mina skor.

"Vill du att jag ska köra dig hem?" säger Justin som också har kommit ner.
"Visst det skulle vara snällt, men du behöver inte för det är inte så långt att gå." säger jag och ler mot honom.
"Nej, men det gör inget." säger han och tar också på sig ett par skor, sen så går vi ut till bilen och sätter oss i den och så kör vi hem mot mig.

"Hejdå Jusitn." säger jag när vi är framme och ger honom en kram och går ut ur bilen.
"Hejdå Fella." säger Justin och ler mot mig. Jag besvararar leédet och stänger dörren.


'En och en halv timme senare.'

 

"Fella... Det är någon här som vill träffa dig!" ropar Malin på mig och låter lite förvånad. Jag stänger av datorn och går ner och stelnar till när jag ser vem det är som vill träffa mig.

"Caitlin... Vad gör du här?" säger jag.



*Fortfarande Fella's perspektiv.*



Så vad tycker ni?
Vad tror ni att det är Caitlin vill?

Kommentera nu sötnosar! :D


Kommentarer
Postat av: Emelieee Edmaan <3

BRA NOVELLBLOGG !!!!!

2011-06-17 @ 19:48:10
Postat av: Gabbi

Grymt bra novell :D

2011-06-18 @ 14:52:48
Postat av: EmUknow

Bra blogg vill ha meeer nästa del tack pluss jag tror hon vill sääga förlååt eller nått liknande

2011-06-18 @ 21:52:25
URL: http://bieberuknownoveller.blogg.se/
Postat av: Bellan

Bra bra Mer mer Nuu!!!

2011-06-19 @ 23:14:54
URL: http://dinovell.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0