One less lonely girl - del 3.



Bild 1. Ryan, Justin & Chaz 2. skolskåp 3. Fella's hus.



*Fella's perspektiv*

Vi tog maten som inte alls såg särskilt god ut och gick sedan och satte oss vid deras bord.

"Hej." sa jag och Justin när vi hade satt oss.
"Hej" svarade dom och blängde lite på mig.
"Varför sitter du här?" frågar Caitlin mig och tittar på mig med avsmak.

"Hon sittar med mig. Är det något problem med det?" frågar Justin lite irriterat. Caitlin suckar bara irriterat som svar och alla börjar att äta. Eller ja, alla utom jag som mest bara petar i maten.
"Är du inte hungrig?" frågar Justin mig och ler lite.

"Nej, inte direkt." svarar jag och ler tillbaka.
När alla har ätit upp så går vi till våra skåp och hämtar dom böcker vi ska ha till lektionen. Justin och jag ska ha Engelska så vi går tilsammans och pratar om gamla minnen vi har.
"Åh, jag saknar verkligen Chaz och Ryan! Dom borde komma hit någon dag." säger jag.
"Ja, verkligen! Jag, Christian och Caitlin pratade om dom på vägen hit. Vi kan väl ringa dom senare och fråga om dom kan komma hit?"

"Ja, det gör vi!" svarar jag entusiastisk och ler stort.

Vi pratar om vad vi kan göra när dom kommer ända tills läraren kom då vi var tvungna att sluta prata. Resten av dagen flöt på, och jag hade faktiskt ganska roligt. Allt tack vare Justin, han var verkligen en underbar kompis. Innan bussen hade kommit hade vi också ringt Chaz och Ryan så nu var det bestämt att dom skulle komma på Fredag kväll och stanna under helgen. Jag längtade verkligen och hoppas att resten av veckan går fort!

"Hej, jag är hemma!" ropade jag till Malin när jag kom hem.

"Hej hjärtat, hur gick det i skolan idag?" ropade hon tillbaka.

Jag gick in i kökat där hon var och började ivrigt berätta om att jag hade träffat Justin och allt. Malin var så glad för min skull, för hon hade ju också träffat Justin när vi bodde i Canade och gillade honom.

Jag åt lite medans jag och Malin pratade sen var jag tvungen att gå upp och göra läxor.

"Borde det inte räcka med att vi måste gå flera timmar i skolan, så att vi slipper plugga hela vår fritid med?" tänkte jag irriterat och suckade.



Ja, jag vet!
Den är kort men jag hinner inte skriva mera, men det kommer upp minst 1 kapitel till idag.
Säg gärna vad ni vill ska hända och allt.

Kommentera! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0