One less lonely girl - del 36.






Jag går efter någon timme upp med kläderna jag har köpt och lägger in det i min walk in closet. Jag sätter mig vid datorn och avbryts efter en stund av att Malin ropar att det är mat. Jag går ner till köket och sätter mig ner och börjar lägga upp mat på tallriken.
"Så hur länge stannar ni denna gången?" frågar jag.
"I en vecka." säger mamma.
"Okej..." säger jag och försöker inte att visa hur svårt det är, men jag hatar verkligen att dom måste åka i väg.
Jag och Malin berättar lite vad som har hänt medans dom har varit i väg under tiden vi äter. När jag har ätit upp går jag upp till mitt rum igen och sätter mig datorn igen.

"Fella! Det är en här som vill prata med dig." ropar mamma och jag sätter datorn på viloläge och går ner till hallen. Jag suckar tyst när jag ser vem det är som står där.
"Hej Justin." säger jag och blänger på honom. Förstod han inte att jag inte ville prata med honom, eller var jag för otydlig?
"Kan vi gå upp? Jag behöver prata med dig, och jag har en sak till dig." säger han.
"Okej då." säger jag och Justin ler svagt och tar av sig skorna och följer med mig upp med en påse i handen.

Jag stännger dörren efter oss och sätter mig i sängen och Justin sätter sig ner brevid mig och ler osäkert.
"Du vet att jag verkligen ångrar det som hände, om jag kunde så skulle jag göra så att det aldrig hände men jag kan inte." säger han och jag nickar som svar.
"Snälla jag gör vad som helst, kan inte du förlåta mig?" säger han tyst.
"Har inte du tänkt på att detta är ett tecken på att vi inte hör ihop på det sättet?" säger jag.
Justin spärrar upp ögonen och tittar förvånat på mig.
"Vet inte du att jag aldrig har gillat någon som jag gillar dig? Förstår inte du att jag älskar dig?" viskar han och rösten bryts lite i slutet.

Jag tittar på honom, ser in i hans underbara ögon som man kan drunkna i. Han sa att han älskar mig. Justin sa att han älskar mig. Men förändra det saken? Kan jag älska honom tillbaka?
Jag ser hur en tår rinner ner för hans kind och han torkar genast bort den.
"Berättade du får Chaz vad som har hänt?" frågar jag bara för att ha något att säga.
"Ja... hur visste du det? Vänta... han ringde dig, eller hur?"
"Ja, han sa att du hade sagt att han inte skulle ringa mig."
"Ja det sa jag, men han lyssnade tydligen inte. Typsikt Chaz." säger Justin och suckar och jag kan inte låta bli att börja skratta. När Justin hör det ler han lite.
"Vet du hur underbart ditt skratt låter?" frågar han.
"Tycker du?" frågar jag och kan inte låta bli att le.
"Ja, hela du är underbar." säger han.

"Tack." säger jag blygt och tittar ner på sängen och känner hur mina kinder hetta till.
"Naw, du rodnar!" säger Justin.
"Det är ditt fel!" säger jag och tittar upp på honom igen.
"Här förresten, jag sa ju att jag hade något till dig." säger han och räcker fram påsen till mig som jag tar.



Så vad tror ni att det är som Fella får?
Och kommer Justin och hon att hitta tillbaka till varandra?

Kommentera gärna vad ni vill att hon ska få! :D


Kommentarer
Postat av: Lisa'

meeer! :)

2011-08-02 @ 18:44:01
Postat av: Daniella

OMG det är en påse knark :O

2011-08-02 @ 23:04:57
Postat av: rebecca♥

meeeera! :D

2011-08-02 @ 23:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0