One less lonely girl - del 26.



Bild 1. Fella's outfit 2. Elina's outfit.

'Nästa dag.'

 

Jag öppnar sakta ögonen och känner faktiskt pigg för en gång skull. Jag ler lite för mig själv och känner på mig att idag kommer något bra hända. Jag går in i badrummet och duschar en snabb dusch, sen torka jag mig, fönar håret och sminkar mig. Jag går sen in i min walk in closet och letar fram kläder och tar det på mig.
Jag går sedan in i badrummet ner för trappen och in i köket och där sitter pappa med en kopp kaffe i handen och pratar med Malin.
"Godmorgon, vad glad du ser ut idag Fella." säger Malin när hon ser mig och ler sitt varma leénde.

"Godmorgon gumman." säger pappa och ler trött.

"Godmorgon på er med." säger jag glatt och sätter mig ner vid bordet, och Malin kommer kort där efter med frukost till mig.

"Du brukar aldrig vara såhär glad när det är skola Fella." säger Malin retfullt.
"Haha, nej. Men idag är jag det." säger jag och fortsätter äta.

När jag har ätit klart går jag upp och borstar tänderna, sen ner igen och tar på mig skor, jacka och tar min väska men träning kläder som jag packade igår.

"Hejdå!" ropar jag till pappa och Malin.
"Hejdå hjärtat, lycka till!" ropar Malin.

"Hejdå, hoppas att du har en bra dag!" ropar pappa.
Jag ler lite för mig själv och går ut och börja gå till bussen. När jag kommer fram så står jag och väntar lite och det dröjer inte länge tills bussen kommer och jag kliver in.

Jag sätter mig på ett säte och tar upp min iphone och sätter på Cody Simpson.
"Som alltid." tänker jag för mig själv. Jag lyssnar ju nästan alltid på Cody när jag åker buss. Men jag lyssanr ju på honom annars också? Jag är nog lite beroende av honom. När vi kommer fram kliver jag av och går in i skolan och mot mitt skåp. Jag öppnar skåpet och kollar på schemat och ser att vi ska ha biologi, jag suckar och tar biologi boken, penna och suddigum. Jag hör min sms signal så jag tar upp min iphone och ser att jag har fått ett sms från Elina.

'Hej tjejen! Är du i skolan? Haha, varför fråga jag ens, det är ju träning idag! Men vart är du? :D'
 

'Klart att jag är i skola idag. ;) Men jag är vid mitt skåp, kommer du? :D'

'Okej, kommer om 2 minuter! ;)'


Jag står och väntar och snart ser jag Elina.
"Hej." säger hon och ger mig en kram när hon kommer fram.
"Hej." säger jag och krama tillbaka.
Vi småpratar lite om vad vi har gjort i helgen medans vi går mot biologi salen. När vi kommer fram börjar lektionen om 7 minuter, så vi ställer oss utanför och fortsätter prata. Helt plötsligt känner jag ett par händer framför mina ögon.

"Gissa vem." viskar någon i mitt öra och jag känner igen rösten.
"Justin." säger jag och vänder mig om.

"Rätt." säger han och flinar.
"Såklart, jag har alltid rätt." säger jag och blinkar med ena ögat.

"Men får man ingen kram?" säger han och spelar ledsen.
"Okej då, jag vill ju inte att du ska vara ledsen." säger jag och ger honom en kram. Han kramar mig hårt tillbaka och släpper mig sen motvilligt.
"Fella, jag går in vi börja snart." säger Elina.
"Okej, kommer strax." säger jag och vänder mig mot henne och vänder mig sen mot Justin när Elina har gått in.
"Du gjorde något i mitt rum när du gick upp igår?" frågar Justin mig tveksamt.
"Kanske..." säger jag.

"Snälla kan du svara?" säger han och ser frustrerad ut. Jag ler hemlighetsfullt som svar och ger honom en puss på kinden, och vänder mig om och går in i salen.


Så vad tror ni kommer hända?
Kommer Fella berätta att det var hon eller kommer hon ljuga?

Kommetera gärna! :D


Kommentarer
Postat av: rebecca♥

hon kan ju inte ljuga om han redan sagt kanske... jag tycker att dem ska bli tilsammans nu :D fasst på ett roligt sätt typ ;)

2011-07-03 @ 14:16:01
Postat av: elena

super duper bra. jag tycker att han får gissa sig fram

2011-07-03 @ 18:26:19
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0