One less loney girl - 33.




Bild 1. Fella's outfit 2. folk på bussen 3. Elina när hon stannar 4. när dom tränar 4. när hon pluggar.



'Nästa dag'




Jag vaknar av att min väckarklocka som vanligt väcker mig med sitt irriterande ljud. Jag stänger av den och går motvilligt upp ur sängen och tar en dusch. När jag har duschat klart så fönar jag håret och plattar det. Jag går in i mitt rum med hadduken lindad runt kroppne och börja leta efter kläder. När jag hittat kläder så tar jag dom på mig och går in i badrummet och sminkar mig.
"Nu är det inte många veckor kvar till skolavslutningen. Måste snart börja leta efter kläder till det." tänker jag glatt.
När jag är klar så går jag ner till köket och där står Malin med frukosten klar som vanligt. När jag har ätit upp så går jag upp till badrummet och borstar tänderna, jag tar min väska med mina cheerleading kläder jag packade innan jag gick och la mig igår och går sedan ner tar på mig skor och tar min väska.
"Hejdå!" ropar jag öppnar dörren.
"Hejdå, lycka till på träningen idag!" hör jag innan jag stänger dörren och går till bussen.

När bussen kommer så kliver jag på och sätter mig på en ledig plats och stoppar in hörlurarna i öronen och lyssnar på musik. Tankarna vandra iväg och jag börjar tänka på Justin.
"Han kommer säkert att försöka prata med mig idag, så vad ska jag säga?" tänker jag.
När vi kommer till skolan har jag inte kommit på något jag kan säga till han, så jag får väl ignorera han. Han är värd det, för han sårade ju mig.
Jag tänker på det Chaz sa igår, att det han gjorde var elak men att han var värd en andra chans. För att han ångrade det något enormt. Men jag vet inte om jag vågar ge honom det, för tänk om han gör om det.

När jag kommer fram till mitt skåp så tittar jag på shemat och ser att vi ska ha engelska. Jag tar böckerna och stänger skåpet lite onödigt hårt.
"Någon är visst på lite dåligt humör." hör jag Elina säga. Jag vänder mig om och ger henne en lös kram och sen går vi båda tilsammans till lektionen.

När lektionen är slut reser jag mig snabbt upp för att hinna ut före Justin. Han hade kommit precis innan våran fröken skulle stänga dörren.
"Vad är det med dig idag?" frågar Elina mig när hon kommer ikapp mig.
"Justin." säger jag bara och stannar först när jag kommer fram till mitt skåp.
"Vaddå, Justin?" frågar hon mig förvånat.
Jag svarar inte utan ta bara böckerna till nästa lektion och följer med Elina till hennes skåp. På vägen dit så kollar jag mig oroligt runt hela tiden för att se om jag ser honom. Men jag har tur för jag ser inget spår av honom och när Elina har tatt sina böcker går vi till nästa lektion. Helt plötsligt stannar hon och tar upp mobilen och sedan börja hon att le stort.
"Varför ler du så?" frågar jag och ler retfullt.
"Min bror kommer till helgen, jag har ju inte träffat honom på evigheter som du vet." säger hon glatt.
"Grattis!" säger jag och ger henne en kram sedan fortsätter vi till lektionen.


'När skolan har slutat.'


"Usch, hur gick det för dig på provet?" frågar Elina mig när vi går tillsammans till cheerleading. Vi hade fått ett oförberett prov sista lektionen.
"Allt jag kan hoppas på är att jag få godkänt." säger jag och suckar.
"Jag med, det var så svårt!" sa hon och suckar också.
Vi går in i omlädningrummet där dom andra tjejerna är och byter om.
"Fella! Hej, jag har letat efter dig." säger Caitlin när jag kommer in och ger mig en kram.
"Hej, Caitlin." säger jag och kramar henne tillbaka och byter sedan om till träningskläderna.
"Justin vill tydligen prata med dig, det ska vara väldigt viktigt." säger hon när vi har bytt om.
"Okej." säger jag bara och vi hinner inte säga så mycket mera utan träningen börjar.

"Det gick verkligen bra idag." säger jag nöjt till Elina då det är bara vi kvar.
"Ja, det gick det verkligen." säger hon och ler.
"Vi får hoppas att det fortsätter det." säger jag och tar min vattenflaska och dricker lite.
"Du Fella... Jag har inte köpt skolavslutning kläder än, och jag undra om du vill följa med mig och göra det?" frågar hon och ler osäkert.
Jag blir riktigt förvånad, detta blir nog första saken Elina och jag gör utan för skolan. Men varför inte? Vi kanske kan bli riktigt bra vänner utanför skolan med.
"Jag har inte heller köpt, så visst." säger jag och ler mot henne.
"Vad roligt!" säge han och ger mig en kram och vi reser oss upp då vi har suttit ner och går till omklädningrummet för att byta om till vanliga kläder.


'2 timmar senare.'


'Knack, knack.'


Jag smäller igen matte boken och sätter mig upp i sängen.
"Ja, du kan komma in." och dörren öppnas och jag stelnar till.
"Hej..." säger han och tittar osäkert på mig.
"Malin ligger så illa till nu." tänker jag.

Så vad tycker ni? :)
Hur tror ni att det kommer gå när Elina och Fella är utanför skolan?
Och kommer hon och Justin hitta tillbaka till varandra?

Glöm inte att kommentera! Helst nu när det var en ganska så lång del. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0