One less lonely girl - del 35.

Bild 1. Fella's outfit 2. när dom shoppar 3. Elina's klänning 4. Fella's klänning 5. smoothie.

*Fella's perspektiv.*

'Nästa dag.'



Jag stänger av den irriterande väckarklockan och sätter mig upp i sängen och sträcker på mig samtidigt som jag gäspar.
"Varför måste man vakna så tidigt?" tänker jag och ställer mig upp och går till badrummet och klär av mig pyjamasen och in i dushen.
När jag har duschat klart så fönar jag håret som vanligt, och går sen in i mitt rum och in i  min walk in closet med en handuk lindad runt kroppen. Jag tar på mig underkläder och letar sen efter kläder som passar till shoppingen med Elina och för skolan. När jag har letat upp det så går jag in i badrummet igen och sätter upp håret i en knut och sminkar mig. När det är klart går jag ner till köket där jag får frukost av Malin.

"Jag och Elina ska till stan och shoppa skolavslutnings kläder idag." säger jag till henne.
"Elina? Jag som trodde att ni bara var med varandra i skolan." säger Malin och låter lite förvånad.
"Ja, men det ska bli roligt att göra något utanför det." säger jag och ler lite.
"Ja, men sen när du kommer hem ska du få en överraskning." säger Malin och ler finurligt.
"Kan du inte säga?" säger jag nyfiket.
"Nej, du får se sen." säger Malin nöjt.
Jag suckar och fortsätter sen att äta.

När jag har ätit upp går jag upp till badrummet och borsta tänderna, när det är klart så går jag ner till hallen och tar på mig skorna och tar min väska.
"Hejdå!" ropar jag och öppnar dörren.
"Hejdå, Fella!" ropar Malin och jag stänger dörren och går mot bussen.
När bussen kommer så hoppar jag på den och sätter mig på en ledig plats. Jag lutar mig mot fönstret, nu väntas bara flera timmar av massa lektioner, och sen en rolig shopping stund med Elina!


'När skolan är slut.'



Elina och jag kliver på bussen som går till stan och sätter oss på en ledig plats.
"Hur vill du att dina skolavslutnings kläder ska se ut?" frågar Elina mig nyfiket.
"Hm... Jag vill att det ska vara en klänning. Helst vit. Dina då?" frågar jag och denna gången är det jag som ser nyfken ut.
"Jag vill också helst ha en klänning, och min ska nog vara lite blommig kanske?" säger hon och ler.
När vi kommer fram till stan så börja vi direkt gå runt i massa affärer. Jag hittar en bikini, två tröjer och ett par short men inte den perfekta klänningen. Elina däremot hittade sin nästan dirket och har också köpt en bikini, en tröja och en kjol.
"Titta där Fella!" säger hon och pekar mot en underbar vit klänning.

Jag skiner upp i ett stort leende och vi går in i affären som hon såg klänningen i och vi letar upp den i min storlek och jag går in i ett provrum och provar den.
"Vad tycks?" frågar jag Elina och kommer ut så hon kan säga vad hon tycker.
"Oj... Du ser fantastisk ut! Alla tjejer kommer titta avudsjukt på dig och killarna kommer att dreggla." säger hon en blinkar med ena ögat, vilket får mig att börja skratta.
Jag går in i provrummet igen och byter om till mina kläder jag hade innan och går till kassan med klänningen och köper den.
Vi går sedan och köper skor och smycken till klännigarna. Elina och jag går sen till ett café och köper varsin smootihe innan vi är tvungna att bussen hem.


'När hon kommer hem.'



"Hej Malin, jag är hemma!" ropar jag när jag kommer innan för dörren och tar av mig mina skor.
"Hej Fella, kan du komma in i vardagsrummet?!" ropar hon tillbaka.
Jag lämnar kassarna i hallen och går in i vardasrummet och skiner upp när jag ser vilka som står där med Malin.
"Hej, ni skulle väl inte komma hem än?" frågar jag lite förvånat men glatt.
"Gör det något att vi kom hem lite tidigare?" frågar mamma och ler.
"Jag har verkligen saknat er." säger jag och ger först mamma en kram och sedan pappa.

Så vad tycker ni? :)
I denna delen handlade inte så mycket med Justin, men ibland måste det som sagt komma såna delar.

Men jag måste säga att ni har blivit riktigt dåliga på att kommentera!
Och det är riktigt synd tycker vi. :(
Så bli lite bättre på det! :D



Kommentarer
Postat av: Tatyana

Kan emma skriva nästa del på din andra blogg (; jag tycker hon skriver spännande (:

Puss och kram

2011-07-30 @ 18:17:34
Postat av: Anonym

öhm...shit bra!när kommer nästa kapitel?

2011-08-01 @ 18:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0