One less lonely girl - del 18.




Hittade verkligen inga bra bilder till denna delen så det får bli två bilder med text.




*Fortfarande Fella's perspektiv*



"Jag kom för att be dig om ursäkt. Och att jag förstår om du är arg på mig och aldrig mera vill se mig." mumlar Caitlin och tittar försiktigt på mig.

"Oj... Men jag har en fråga Caitlin, en jag länge har velat fråga men inte gjort det. Varför hatar du mig?"
"Ja... Får jag komma in så jag kan förklara?"
"Visst."

Vi går in i huset och upp på mitt rum och sätter oss på mig säng. Och Caitlin berättar allt. Förvånad blir jag över henne och Elinas gräl och att hon drog slutsatsen om att hon trodde jag var lika dan. Men jag förlåter henne i alla fall.


"Jag är glad att du förlåter mig... Om du hade gjort så mot mig skulle jag aldrig förlåta dig. Jag har visst alltid haft fel om dig. Du är ju riktigt snäll. Förlåt igen!"

"Det är lungt Caitlin. Vi har ju rätt ut allt nu och det är ju bra." säger jag och ler snällt mot henne.

"Men jag har förstört allt för dig sen första dagen i skolan." säger Caitlin och ser ledsen ut. "Och tack vare det har jag och Christian förlorat Justin, Chaz och Ryan. Och allt är ju pågrund ut av mig." fortsätter hon och en tår rinner ner för hennes kind.
"Jag kan hjälpa dig med det. Kom!" säger jag glatt och drar upp henne ut sängen och springer ner till hallen och tar på mig ett par skor, jag väntar på Caitlin som inte var lika snabb som mig och sedan hoppar vi in i bilen som Cailin hade med sig.
"Vart ska vi egentligen?" frågar Caitlin mig.
"Kör till Justin." säger jag glatt.

"Justin? Lyssnade du inte på mig? Dom hatar mig ju!" säger hon och stirrar på mig.

"Men jag har en idé. Kör dit nu." säger jag och Caitlin gör motvilligt som jag säger och kör dit. När vi väl kommer fram tar det en liten stund innan jag får ut henne ur bilen men till slut går det. Vi går fram till dörren och knackar vi står och väntar i någon minut men ingen kommer och öppnar.

"Kom vi går. Dom är säkret inte hemma." säger Caitlin och drar lite i min arm.

"Nejdå. Dom hörde säkret bara inte." säger jag och knackar en gång till lite hårdare.
"Hörni, det är någon som knackar. Kom så går vi och öppnar." hör vi Ryan säga där inne.

Vi hör hur dom går mot dörren, sen så öppnas dörren och vi ser killarna står där.
"Fella!" säger dom glatt men sedan ser dom vem den andra personen är som står vid min sida.
"Caitlin.." säger dom och låter inte särskilt glada.

"Hej..." säger hon och ser alldeles vit ut i anskiktet.

"Caitlin har något hon vill säga till er." säger jag och killarna nickar motvilligt och ser ut som dom inte alls vill det. Men till slut flyttar dom sig och vi går in.

Vi går in i vardagrummet och sätter oss, och Caitlin tar ett djupt andetag och berättar allt det som hon berättade för mig.



Gud jag är super glad för alla kommetarer jag har fått! :D
Ni är bäst!
Men vad tror ni killarna kommer säga?
Kommer dom förlåta henne och Christan? :)




Kommentarer
Postat av: JB-NOVELL

JÄTTEBRA!

LÄS GÄRNA MIN OCKSÅ:)

2011-06-19 @ 18:50:16
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: JB-NOVELL

JÄTTEBRA!

LÄS GÄRNA MIN OCKSÅ:)

2011-06-19 @ 18:50:31
URL: http://mystoorie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0