One less lonely girl - del 7.




Bild 1. Caitlin 2. Elina 3. text 4. text



*Caitlin's perspektiv.*

 

Det var nu dags för lunch och jag och mina vänner satt och pratade om den nya tjejen. Vi alla hade fått höra att hon var en riktig snobb och bitch.
"Hallå, tror ni verkligen att det är sant? Vi har ju inte ens pratat med henne?" frågade jag.

"Hon måste vara en bitch, för hon umgås ju med Elina?" sa Christian som satt med oss.

"Okej, det förklarar ju saker." sa jag.

Elina och jag hade varit riktigt bra kompisar innan. Som systrar hade vi varit. Men hon förändrades när Justin flyttade hit. Hon försökte ta honom ifrån mig, och var riktigt elak. Sen när han slutade skolan så försökte hon låtsas som allt var som vanligt. Men jag gick inte på det för jag såg då vem hon var på riktigt. Hon var falsk. Och det dröjde inte länge innan hela skolan fick veta. Så nu hade hon inga kompisar. Utom hon den där nya tjejen nu då.

"Men ni, vi ska bara låtsas att hon inte är här. Sen se till att ingen blir sårad som jag blev."

Alla höll med mig.

Och allt jag kunde tänka på var att jag skulle hålla det löftet. Jag skulle se till att ingen blev sårad av den nya tjejen. Så som jag blev av Elina.




*Elina's perspektiv.*





Jag satt nu med Fella i matsalen och det var skönt att inte behöva sitta själv. Det hade jag fått göra länge. Ända sedan jag gjorde misstaget med Caitlin. Jag ångrar verkligen det och jag saknar henne mycket.

Hon var en av dom bästa vännerna jag har haft. Och jag förstörde det vi hade. Vi har varit som systrar.
Jag tyckte synd om Fella som har fått ryktet som skolans bitch. Hon förtjänar det verkligen inte. Och jag vet att hon har fått det tack vare mig. Och jag har inte ens berättat det för henne. Varför alla tycker som dom gör om mig. Jag borde verkligen berätta. Men jag vågar inte.

Jag vågar inte att bli lämnad igen. Jag vet att vi inte kommer få det Caitlin och jag hade. Vi var inte alls lika, och skulle inte kunna bli bästa vänner med bra vänner kan vi bli.

Och jag vågar inte förstöra detta med. Jag ska se till att hon inte får veta.




Så här har ni del 7 även om jag inte fick en ända kommentar på förre delen.
Men ni kommer inte få någon del imorgon som jag skrev innan. (Jag tror att det blir så.)
Men jag hoppas att jag ha fått många kommentarer tills på onsdag! :D


Kommentarer
Postat av: Jasmine,

Hej! :D

ÄLSKAR din novell! Har typ blivit beroende av den ;)

Längtar till nästa del. Btw, sluta inte skriva för att du inte får några kommentarer! Det kommer. :)

Kolla gärna in min novellblogg!

2011-06-08 @ 20:24:01
URL: http://justindrewbiebeer.blogg.se/
Postat av: Jasmine,

Tack för din kommentar på min blogg! :)

2011-06-08 @ 21:09:54
URL: http://justindrewbiebeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0