One less lonely girl - del 12.




 Bild 1. text i dagboken 2. Fella när hon tänker 3. text.



*Fortfarande Fella's perspektiv.*

När hon har kommit hem.

 

"Hallå? Någon hemma?!" ropar jag när jag kommer hem.
"Bäst att kolla till så att ingen verkligen är hemma." tänker jag.

Och som jag har väntat mig så svarar ingen. Bra. Jag går upp till mitt rum och börjar att leta under madrassen i sängen, och som vanligt ligger dagboken där. Jag bläddrar fram till en tom sidda och efter ett halvår så börjar jag skriva i den igen.



Kära dagbok.



Förlåt, det var evigheter sedan jag skrev sist. Eller ja evighet och evighet det var runt ett halvår sedan. Jag har ju inte skrivit sedan jag flyttade hit till Atlanta och jag ska säga dig det var ett av dom sämsa beslut mamma och pappa har tagit.

Att bo här suger verkligen. Jag har inga vänner utom min skolkompis Elina. Vi är vänner i skolan men vi gör inget annat med varandra. Jag saknar verkligen alla i Canada. Men dom enda jag fortfarande har kontakt med är Chaz och Ryan. Dom är verkligen världens bästavänner! Det är dom som gör mig glad.

Sen igår (var det verkligen bara igår? Känns som det var minst 3 dagar sedan.) träffade jag Justin igen! Efter alla dessa år... Fatta du hur glad jag blev? Jag har ju verkligen saknat honom! Och jag trodde att han hade saknat mig med... Men idag fick jag bevis på att han inte hade gjort det.





Jag träffade Caitlin på väg till bussen. Caitlin hatar mig, men jag har ingen aning om vad jag har gjort henne. Hon hade spelat in på sin mobil där Justin säger att han inte vill vara med mig osv. När jag fick höra det kände jag mig verkligen sviken. Jag som trodde vi var vänner?

Och vi hade gjort upp planer igår då kommer Chaz och Ryan hit, och nu vet jag inte hur det blir med det. Dom kommer säkert att vara med Justin då. Och jag vill inte vara med han! Han har sårat mig. Men en sak är konstig och det är att han verkade förvånad när jag pratade med honom. Precis som om han inte visste vad det var som jag pratade om.





Åh, dagbok jag vet inte vad jag ska göra! Allt detta gör att jag får ont i huvudet. Jag måste verkligen lägga mig i sängen och fundera ut hur jag ska göra. Jag skriver senart igen. Och denna gången lovar jag att inte vänta i ett halvår.



Jag tittar ner på allt jag hade skrivit och suckar lättnat. Det var verkligen skönt att skriva av sig. Jag tar dagboken och lägger ner den på sin plats igen, i säkert förvar.
"Tänk hur pinsamt det skulle bli om någon hittar den? Där i är alla mina hemligheter och en massa minnen..." tänker jag.

Jag lägger mig i sängen och börjar att tänka på det, precis som jag skrev i dagboken att jag skulle göra.




*Justin's perspektiv.*



Jag har inte haft tid att prata med Caitlin som Fella har sagt att jag skulle göra, men jar har tänkt att göra det efter skolan. Det var nu sista lektionen och jag tar i smyg fram mobilen och skickar ett sms till Caitlin och frågar om hon kan hänga med mig hem sedan, då jag behöver prata med henne.
Bara efter några minuter får jag ett svar, jag tar försiktigt upp mobilen och läser svaret:

 

' Självklart Bieber, jag har alltid tid för dig ;) '

 

Hemma hos Justin efter skolan.

"Så, vad var det du ville prata om?" säger Caitlin och ler lite.

"Jag vet alvarligt talat inte... Fella sa att du visste varför hon var sur på mig?" säger jag och tittar frågade på henne. Jag ser hur Caitlin börjar se lite rädd och nervös ut.
"Varför skulle hon vara det?" tänker jag.

"Nej... det vet jag inte..." säger hon tyst, men jag ser att hon ljuger.

"Varför ljuger du för mig Caitlin?" frågar jag.

"Det gör jag inte!" säger hon och nu ser hon riktigt rädd ut.



*Caitlin's perspektiv.*

 

"Åh vad jag ångrar att jag gjorde det! Justin kommer hata mig om han får reda på det!" tänker jag panikslaget. Jag ser att han ser på mig frågande och väntar på ett svar.
"vad ska jag säga?!" tänker jag.
Jag känner mig rädd, det var ju inte såhär det skulle gå! Dom skulle ju bara bli arga på varandra och så skulle jag få Justin igen, inget mera! Inte skulle Justin försöka lista ut varför Felicia var arg på honom.

Jag tog ett djup andetag och började förklara för honom...




Så här har ni en lång del!
Vad tror ni?
Kommer Caitlin att berätta saningen eller kommer hon att hitta på något?

Kommentera gärna om vad ni tror kommer att hända! :D



Kommentarer
Postat av: Jasmine,

fortsätt så! :D

Älskar hur du skriver (:

2011-06-13 @ 22:07:56
URL: http://justindrewbiebeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0