One less lonely girl - del 5.



Bild 1. flygplan 2. en liten del av hennes rum 3. liten del av hennes walk in closet 4. hennes outfit inför skolan.


*Fellas perspektiv.*

Flashback till dagen Fella och hennes familj flyttade till Atlanta och dom första dagarna i skolan.

 

 

"Fella, kommer du? Flyttbilen är här och vi måste åka till flygplatsen!" ropade mamma på mig.
"Jaja, jag kommer!" ropade jag tillbaka och tittade mig en sista gång runt i rummet.

Mitt älskade rum... Här var ett ställe jag kunde känna mig trygg. Jag hade ju bott här i hela mitt liv och nu måste vi flytta... En tår rullade ner för mig kind.

"Ta dig samman nu Fella, du kommer klara dig. Du kanske kommer få många nya vänner?" tänkte jag för mig själv. Jag suckade och tog ett djupt andetag och gick ner till mamma och pappa som väntade.

Vi gick ut till bilen och jag satte mig ner och tittade mot vårat gamla hus. Efter bara några sekunder satte sig mamma och pappa i bilen och så åkte vi iväg mot flygplatesen. Och där efter så skulle vi flyga mot Atlanta och skapa oss ett nytt liv. Och det var bara att hoppas på att det skulle bli bra. Och jag hoppas att mina gamla vänner och jag kommer hålla kontakt.

Helst Ryan och Chaz. Mina galna underbara kompisar. Det gick verkligen inte att ha tråkigt med dom. Innan var ju Justin också med. Men jag var glad för hans skull han levde ju sin dröm.

"Fella, vi är framme nu vid flygplatsen nu." sa pappa.

"Okej." mumlade jag till svar och klev ut ur bilen.

 

*Framspolning till första dagen i skolan.*

 

'Ring, ring ring' trött stängde jag av väckaklockan och reste mig upp och gick till badrummet. Det var nu dags för första dagen i nya skola och jag kände hur jag blev lite nervös för tänk om dom inte kommer att gilla mig? Jag fortsatte och tänka på det medans jag duchade och fönade håret. Jag gick in i mitt underbara rum som jag älskade. Det var stort och riktigt fint! Jag gick in i min walk in closet tog på mig underkläder och en klänning då det var varmt ute.

Jag gick in i badrummet igen och sminkade mig lite, och gick sedan ner igen och satte mig vid bordet och började äta.

"Är du nervös?" frågade Malin mig och log varmt.

"Ohja! Skojar du? Jag känner ju ingen här!"

"Det kommer gå bra hjärtat. Ät upp nu så du orka med skolan."

"Okej."

Jag åt upp och tog sedan på mig ett par skor, och sedan tog jag min väska.

"Hejdå! Jag går till bussen nu!" ropade jag till Malin.

"Hejdå! Lycka till!" fick jag till svart.

"Tack!" ropade jag tillbaka, jag gick ut och började gå till skolan.

"Hoppas, hoppas att denna dagen kommer gå bra." bad jag.



Så vad tycker ni?
För nu under några kapitel kommer ni få reda vad som händer när Fella flyttade.
Tycker ni att det var en bra idé? :)

Minst en kommentar för nästa kapitel! :D 


Kommentarer
Postat av: Lisa'

meeer!:)

2011-06-05 @ 17:38:54
Postat av: astrid

snälla meeer idag!

2011-06-05 @ 20:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0